Gyakori kérdések
2016. február 12. írta: Innovatíva

Gyakori kérdések

Zsilla László, Velezdy Tamás, Székely András és Szokodi Sándor informatikusok véleménye a lakossági tárhelyek bérbeadásáról:

A következőkben összegezzük a “vizsgálat” eredményeit, 21 kérdés- és válasz formájában:

1.)   Miért nem bérel inkább a Kairos 100 országban 200 szervert, miért kellenek neki a tárhelyeink?

Mert a Kairos mikroszerver architektúrát akar kiépíteni, tehát egy helyen relatíve kis adatmennyiséget szeretne tárolni, viszont mindezt nagyon sok helyen teszi. Ez adja a biztonságot és a minél kisebb sebezhetőséget.

Mert az az igazi és feltörhetetlen biztonság, ami nem egy helyen van és az a jó minél nehezebben lehet megtalálni.

 2.)  Egy személy miért nem üzemeltethet 500 darab számítógépet?

A cégnek nem célja, hogy egyes helyeken sűrűsödjenek össze a szerverek, globális elosztott rendszert kíván létrehozni, mert akkor nem valósulna meg a distributed data security, amely az alapja a cég egész rendszerének. 
A biztonság érdekében, illetve a visszaélések kiküszöbölése miatt.

3.)  Miért van az, hogy az informatikusok és a szakma keveset hallott a Kairos-ról?

A Kairos nem a hagyományos biztonságtechnológiai elméletek mentén gondolkozik és dolgozik. Nem reklámoz, nem hirdet, nem jelenik meg hagyományos felületeken.

4.)  Melyik a cég hivatalos weboldala és ki a domain név tulajdonos?

kairosplanet.com a hivatalos weboldal, a biztonság érdekében a tényleges tulajdonos és valódi névszerverek elérése titkosított. Németországban (Frankfurt) van az IP száma alapján. A szolgáltatói fiókokat kezelő szerver pedig Hollandiában (Amszterdam) található.    
 
5.)  Biztosan a személyes adataimat akarják megszerezni a gépemről!

Akik akarták, azok már megszerezték és folyamatosan szerzik a Facebook-on, Skype-on és a trójai vírusokon keresztül.
Egyébként a verifikáció során megadjuk a személyes adatainkat, így nem kell a Kairos-nak külön megszerezni. Arról nem is beszélve, hogy aki használ Facebook-ot, Google-t vagy Windows operációs rendszer, az nyitott könyv a cégek előtt.

6.)  Milyen konkrétummal lehet bizonyítani, hogy a Kairos valójában használja a tárhelyünket?

Egyrészt látszik a folyamatos hálózati forgalom, másrészt a szoftverhez tartozik egy napló állomány (Kairosplanet.exe.inclog), amiben a percenkénti pingelés és egyéb események vannak rögzítve.     

 7.)  Mi lehet az oka annak, hogy nagyon sok informatikus fél információk alapján azonnal elutasítja a Kairos informatikai megoldását?

Mert fél infókat hallanak. 1990-ben mindenki lehülyézte, aki azt mondta: 10 év múlva az emberek felének lesz mobiltelefonja, és 20 éven belül több aktív SIM lesz Magyarországon, mint ahány ember él hazánkban...

Az IT-sok annak idején nem jósoltak nagy jövőt a Facebook-nak sem...
Az elosztott rendszereknél pedig ez megszokott reakció, a hozzáférési pontok számának növekedésével, a kritikus tömeg elérésekor (kb. 500.000 tárhely) azonban meg fog változni az álláspontjuk.
A torrent hálózatnak is csak akkor van értelme, ha több tízezer felhasználó gépén vannak adatok.           

8.)  Félek, hogy rossz dolgokra használja majd a Kairos a bérbe adott tárhelyemet!

Azt nem lehet és nem is kell tudnunk, hogy a Kairos-tól tárhelyet bérlő cég, multi vállalat milyen adatokat tárol a gépünkön. A jogszabályok szerint egyébként sem a tárhely biztosítója felelne az adatokért, hanem az adatok tulajdonosa. Semmilyen szinten nem vagyunk felelősek a nálunk tárolt tartalomért. 

9.)  Mi történik, akkor ha vírusos lesz a gépem vagy elromlik?

Újra kell telepíteni a gépet (a Kairos app-ot is), vagy egy másik gépre a Kairos app-ot. Mivel minden adat kb. 100 helyen van letárolva (tükrözve), ezért leszinkronizálja valahonnan a rendszer és minden megy tovább. Addig nincs napi bérleti díj fizetés a Kairos részéről, amíg nem megy és számol a Kairos app.

10.)  A Kairos cégeknek vállalatoknak tárhelyet biztosít vagy IT szolgáltatásokat ?

Egyelőre főként kódolt tárhelyet, kisebb részben biztonságos mailt, tárhelyet,  szörfölést és telefonálást.

11.)  Miért kell kauciót letennem ahhoz, hogy bérbe adjam a tárhelyem?

Egy albérlet esetében azért kérnek kauciót, hogy az esetleges károkat abból lehessen majd téríteni. A Kairos tárhelybérletei esetében a kárt mi magunk tudjuk okozni, ha nem tartanánk a napi 10 óra rendelkezésre állási időt. A kaució azonban minden egyes nap, amikor tartjuk a 10 órát, visszajár - és ezzel egyidejűleg természetesen a napi bérleti díj is megjelenik a számlánkon.
A napi tárhely bérbeadásért járó összeget sem a kaució összegéből finanszírozzák, hiszen az természetéből adódóan visszajár, hanem a partnercégektől kapott bérleti díjakból.
Ugyanakkor minden megvásárolt csomaghoz jár bónusz szolgáltatás is pl: Kairos mail, Kairos surf, Kairos disk és Kairos mobil alkalmazás, az üzleti szabályzatban foglaltaknak megfelelően.

12.)  Ha nem szeretnék hálózatot építeni, de segítek valakinek a kódommal, hogy szerződést tudjon kötni, akkor is kapok bónuszt?

Igen. Az első mélységben a kaució díjának 15%-át kapod meg, míg a második mélységből a 10%-nak megfelelő összeget, ami a Start Up Marketing bónusz. Ahhoz, hogy a harmadik mélységtől lefelé is részesülj az ún. mélységi bónuszokból, minősülnöd kell valamelyik karrier szintre is. 

13.)  Szeretnék hálózatot építeni, hogyan tudok minősülni?

Ahhoz, hogy minősülni tudj, Silver, Gold, vagy Platina kauciós szerződéssel kell rendelkezned.
Ha van három olyan regisztrált partnered, akik három különböző vonalban kapcsolódnak hozzád és szintén ezen csomagok közül rendelkeznek valamelyikkel, akkor elérted az első minősülési szintet, az “Assistant” pozíciót. Ez 3% mélységi bónuszra jogosít téged a 3. mélységtől kezdve végleten mélységig a csoportodba bejövő csomagok díjából.
Ezt a mélységi bónusz tovább növelheted egészen 30%-ig, ha újabb minősülési szinteket érsz el.
A karrier rendszerről részletesebb tájékoztatást a felső vonaladtól kaphatsz.

14.)  Ha kisebb tárhelyre szóló szerződéssel rendelkezem, akkor válthatok-e később nagyobb szerződésre?

A webirodán belül bármikor tudsz váltani nagyobb szerződésre. Ilyenkor az előző bérleted lezáródik és aktiválódik az új. A kauciós díjnak azonban csak a különbözetét kell letenned! Ez jogilag egy új szerződésnek minősül és az 1 éves időtartam is természetesen újra indul, de az addig megkeresett kifizetések és bónuszok megmaradnak. A webirodádban a rendszer automatikusan kiszámolja, hogy még a meglévő pénzedhez pontosan mennyi szükséges az adott csomaghoz.

15.)  Mit tárolnak a gépemen?

Az általad bérbe adott tárhelyen a Kairos fájltöredékeket és kulcsokat tárol.Ezek önmagukban értelmezhetetlen, nem futtatható, nem megnyitható információk, melyek semmilyen veszélyt nem jelentenek a számítógépedre.

16.)  Mekkora internetsebességre van szükség a tárhely bérbeadáshoz?

Sem internet sávszélessége, sem a sebessége nincs meghatározva. A biztonsági kulcsok 1000 darabra felosztva kerülnek elhelyezésre és csak ezek a kis részek kerülnek továbbításra a hálózaton. Tapasztalatok szerint a lassabb mobilinternettel is tökéletesen működik a rendszer.

17.)  Mi a garancia arra, hogy a KAIROS nem megy tönkre és mindig fizetni fog?

A KAIROS Technologies IT szolgáltatásokra szerződik megrendelőivel 3 évre előre, keretszerződések formájában. Egyik ilyen a biztonságos tárhely szolgáltatás, amelyből csak annyit bérel magánszemélyektől, amennyire megrendelése azaz szüksége van. Ezt azonban, velünk szerződött partnereivel, 1 éves keretszerződések formájában teszi. Így a KAIROS és mi is 3 évre előre láthatjuk a kapacitási igényeket, azaz a jövőt.  A vállalkozások világában természetesen a sikerre 100%-os garancia nem létezik.

 Ami biztos, hogy a KAIROS nemzetközi menedzsmentje, piacépítési stratégiája, partnerhálózatának felépítése világszínvonalú, jelenleg egyedülálló szolgáltatásai keresettek, valódi, létező és sokakat érintő problémára adnak egyedülálló megoldásokat.

18.)  Ez nem egy pilóta játék, vagy piramis rendszer?

A KAIROS valós szolgáltatásokat és terméket ad el, számláz ki valós megrendelőknek, partnereknek, és a nyeresége után adót fizet. A vállalat éves mérlege és pénzügyi audit eredménye (szemben más szolgáltatók hasonló adataival) elérhető.

Biztonságos levelezési, webböngészési, adattárolási szolgáltatásokat nyújt, illetve saját fejlesztésű telefonokat forgalmaz, így semmiképp sem sorolható a pilóta játékok közé, ahol se termék, se szolgáltatás, se adózás, csak a pénzt megy zsebből zsebbe.
A kaucióról hivatalos számlát állítanak ki a számunkra, illetve minden év januárjában emailben jövedelemigazolást kapunk a vállalattól.

19.)  Hogyan tudom kivenni a pénzem?

A szolgáltatói fiókodba folyamatosan kapod a bónuszaidat, mind a tárhelyek számának bővítéséből, mind a bérleti díjakból. Azt, hogy mit teszel ezekkel a pénzekkel, az a te döntésed. Fizetheted belőlük a magasabb szerződésre váltáshoz szükséges kauciót, utalhatod más üzleti partnernek, vagy kiveheted saját lakossági számládra, vagy saját bankkártyádra. A kivételre általad elkülönített összeget a cég minden hónap 5. munkanapjáig, havonta  utalja ki számodra.

21.)  Szükséges, hogy online legyen csatlakozva szünetelés nélkül 10 órát?

Magyar idő szerint minden nap 23:00 órától számítódik 23:00 óráig. Ha teljesített  a 10 órás csatlakozási feltétel (ezek lehetnek intervallumok is, pld. 2 óra, 4 óra és újra 4 óra), akkor a maximális összeget fizetik ki a szerződéstől függően.
Ez magában foglalja a cég biztonságos termékeinek a használatát is és jogosultságot arra, hogy 12 hónapig bérbeadóként működjön együtt a KAIROS-szal.



Informatikusok figyelmébe ajánljuk:

 

süti beállítások módosítása